Phillip Island - Reisverslag uit Chadstone, Australië van Dennis Mooij - WaarBenJij.nu Phillip Island - Reisverslag uit Chadstone, Australië van Dennis Mooij - WaarBenJij.nu

Phillip Island

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

04 April 2010 | Australië, Chadstone

Hallo allemaal,

Gisteren zijn we naar Phillip Island geweest(ongeveer 2 uur naar het zuiden). Hier hebben verschillende dingen gedaan(oow ja dit heb ik trouwens zelf gereden:P:P). We zijn eerst naar het Wildlife park geweest. Dit is een kleine dierentuin waar je allerlei verschillende Australische dieren kan zien en er ook echt tussen kan lopen. Er waren onder anderen wallabies, koala’s, kangoeroes, nog veel andere.
Aan het begin kregen we een zakje met voer mee om de dieren te voeren. Ik dacht dat we dat naar ze toe moesten gooien of zo maar ze eten echt gewoon uit je hand(zo schattig:P). De koala’s waren allemaal aan het slapen, het schijnt dat ze ongeveer 20 uur per dag slapen maar toch wel vet om ze te zien van een meter afstand. En de kangoeroes waren ook vet. Het waren niet de hele grote, ze waren ongeveer 1.20 meter schat ik in maar toch. En ik heb er ook een gezien met een jong in der buidel. Na het Wildlife park zijn we naar een plaatsje genaamd Cowes gegaan om wat te lunchen. We waren eerst van plan om hier ook op het strand een balletje te gaan trappen maar het was ons een beetje te druk dus gingen we naar een ander strand waar het een stuk rustiger was. Na een potje 3 tegen 3 strandvoetbal zijn we verder gaan rijden naar Nobbies rocks, dit is een plek in het uiterste puntje van het eiland waar een stel flinke rotsen in het water voor een mooi effect en uitzicht zorgen ook ligt er ongeveer 2 km van de kust ligt Seal Rocks zoals de naam al zegt zijn hier heel veel zeehonden en als je met een verrekijker kijkt kun je ze zien. Hier hebben even wat rond gekeken. Ook was hier in de buurt de Pinguïn Parade waar elke avond rond zonsondergang een hele hoop pinguïns te zien zijn maar hier voor moest je 40 dollar betalen om inde buurt te komen en daar hadden we geen van alle zin in dus zijn we weer verder gegaan( oow en trouwens ik heb de pinguïn ergens anders gezien gratis:P:P). Dus we besloten om naar het race circuit te gaan om eens rond te kijken en misschien te gaan karten maar hellaas dat was vol voor de rest van de dag. Dus besloten we maar naar huis te gaan met nog een kleine tussen stop bij een surf strand. Hier na zijn we naar huis gereden waar we lekker pizza gegeten hebben.

Nou tot de volgende keer maar weer.

Gr,
Dennis

  • 04 April 2010 - 11:36

    Suzanne:

    Hoi Den,
    Leuk berichtje.....kom straks nog even terug omde foto´s te bekijken. Gaan nu naar Oosterhout, dus spreek je morgen weer. Groetjes Suus en Nico

  • 04 April 2010 - 21:17

    Moccah:

    Nice:D! Even een relaxed dagje uit zie ik;). Wel gaaf om die dieren nu eens in het wild te kunnen zien en zelfs eten te kunnen geven:D! Vette foto met je maat:D (Jack:P?). Mooie picca's trouwens van het water met de rotsen! Hoorde vandaag van Gwen dat je haar nog een cadeau had gestuurd:D, nice!

    Nou maatje, geniet maar weer verder van je stage in Australië!

    Greetings,

  • 05 April 2010 - 07:50

    Sietske:

    Dennis!!! Dat klinkt zoooo leuk! :D:D:D Ben eigenlijk wel jaloers... En al die dieren, inderdaad super cute! :D
    Wel leuk dat je er meteen een hele dagreis van gemaakt hebt ;) Haha, eigenlijk had ik het beeld wel willen zien, jij achter het stuur en al je roomies bij je in de auto :P (oja, en ik ga echt napraten als ik zeg dat de foto's leuk zijn, maar dat zijn ze gewoon :D)
    Oja, en groot gelijk dat je niet ging dokken voor de pinguïns hoor ;) Die hebben we zelfs in dierentuinen in Nederland! Ik wilde ook schrijven dat die inmiddels verzopen zijn na een hele week regen (in mijn vakantie... heb ik weer!) :P, maar ik stond er even niet bij stil dat pinguïns veel zwemmen en dus meestal sowieso al nat zijn... :P)
    Helaas is voor jou je lange weekend alweer voorbij, dus succes met je project op het werk dan maar :D & we'll keep in touch :D
    xx

  • 05 April 2010 - 08:03

    Oma Beijer:

    hoi Dennis ,
    Weer zo'n leuk bericht van jou het is ook voor ons genieten. Het was gisteren bij ons ook heel gezellig maar ik miste je wel we waren met z'n allen bij elkaar .Leuke foto van jou met die kangoeroe zet hem bij mijn afbeeldingen tenminste als het lukt.Tot je volgende bericht.Groetjes Opa en Oma

  • 05 April 2010 - 09:38

    Nico En Suus:

    Inderdaad leuke foto's (zien wel wat gelijkenissen)....nu nog een keer proberen om op de foto te komen met een koala in je handen... Gisteren in Oosterhout lekker druk, er was maar 1 persoon afwezig ( rara wie...) maar die was te druk met wallabys voeren (hihi). Je krijgt van iedereen de groetjes. Die foto's van de golven zijn trouwens ook erg mooi. Geniet nog van je vrije avond en succes weer morgen. XXXXXXXX


  • 05 April 2010 - 14:50

    Astird En René:

    Zo dat is nog eens een trip. Nou wij zijn net terug uit Parijs....was ook geweldig, wel een beetje erg veel regen.
    De groeten terug trouwens van Govert en Jane, ze waren erg nieuwsgierig hoe het met je gaat.
    Groetjes Astrid en René

  • 05 April 2010 - 21:39

    Gwen:

    Heey dennis

    Ik zeg nooit meer dat je stom bent!! T was een superverrassing en ik ben er heel erg blij mee Je bent superlief!
    En ik heb een leuke verjaardag gehad Kon eindelijk een keer bijkletsen met boy en siets Die had ik al zo lang niet gezien.. Kun je nagaan hoeveel jij waarschijnlijk te kletsen hebt als je terug bent
    Was trouwens helemaal geschrokken dat je belde! Ik weet namelijk niet hoeveel dat per minuut kost maar het lijkt me niet weinig

    XXX gwennie

  • 09 April 2010 - 09:08

    Tia Gon:

    Wat vliegt de tijd. Je bent inmiddels al 2 maanden Aussie. En ook ik voeg me bij het rijtje van "leuke foto´s zeg en goed verhaal". Sorry voor deze wat late reaktie maar had een "bijna computerbrand" in huis (het stonk vreselijk naar rotte vis - basisplaat is doorgebrand). Dit gebeurde natuurlijk op witte donderdag, een feestdag hier alsook de 4 dagen daarna - ben pas gisteravond weer "aangesloten". Hoe gaat het met het projekt?? En je leidinggevende rol daarin?? Dit laatste lijkt me voor jou wel het moeilijkst. Enne... ik zag op de temperatuurstand dat het flink frisser is geworden in jullie hoek. Houdt dit in dat het bij jullie Herfst aan het worden is en dat die armloze t-shirts binnenkort van "ons scherm" verdwijnen?? With sunny greetings from my island.

  • 12 April 2010 - 16:18

    Gwen:

    Die kaola's zijn trouwens het allerschattigste wat ik ooit heb gezien Jammer dat ze zo vaak slapen.. Hoorde trouwens ook een keer dat die best agressief kunnen zijn:|
    XX gwennie
    In blijdorp hadden ze geen kaola's:(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Chadstone

Stage Australië

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2010

Het zit er bijna op:(

30 Juli 2010

Daar is tie weer!

23 Juli 2010

And the journey continues

15 Juli 2010

Tasmanie verslag 3

12 Juli 2010

Tasmanie verslag 2
Dennis

Actief sinds 29 Jan. 2010
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 23867

Voorgaande reizen:

10 Februari 2010 - 10 Augustus 2010

Stage Australië

Landen bezocht: