Daar is tie weer! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Dennis Mooij - WaarBenJij.nu Daar is tie weer! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Dennis Mooij - WaarBenJij.nu

Daar is tie weer!

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

30 Juli 2010 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,

Deze keer vanuit Cairns waar ik een ruime week rond zal blijven hangen. Ik ga op maandag met een 5 daagse duik cursus beginnen waarvan helaas de eerste 2 dagen deels in een klas lokaal plaats vinden. Maar ja als ik dit gedaan heb weet ik zeker dat een echt officieel certificaat heb. Maar dat is komende week wat ik de afgelopen dagen heb gedaan is: ik ben na Mooloolaba ben ik naar een plaatsje genaamd Rainbow Beach gegaan waar ik een stel Nederlanders en Amerikanen heb ontmoet waar de volgende dagen mee om ben gegaan. De volgende dag zijn we naar een plaatsje genaamd 1770 gegaan(en ja ik weet dat is een rare naam voor een plaats maar dat is gedaan in eer omdat daar in 1770 kapitein Cook voor het eerst aan land ging in Queensland), daar heb ik een toer gedaan op een scooter die er uit ziet als een chopper. Dit was echt hartstikke lachen. De dag daarna zijn we naar een range gegaan waar we verschillende dingen hebben gedaan, ik heb onder andere op een quad over het terrein gereden( dit was trouwens 10.000 hectare groot.) Ik heb met een schotgun geschoten, we hebben geleerd hoe we een lasso moesten gooien en daarna zijn we in groepen van 3 in een ring gezet met een geit en die moesten we proberen te vangen en daarna op de grond leggen om ze zogenaamd te brand merken. en het leukste van dit alles was dat ik de enige was die de geit te pakken had gekregen met de lasso:P:D:P:D:P. Hierna zijn we wat gaan eten en als kaatste hebben we op een mechanische stier gereden. Ik had hier graag nog wel een paar dagen willen blijven maar ja de volgende dag moesten we al weer door naar het prachtige Airlie Beach. Omdat de 2 Nederlanders en Amerikanen vanaf daar de volgende dag met een zeil boot weg zouden gaan voor een paar dagen en ik gelijk verder zou reizen hebben we die avond gezellig met zen alle wat gegeten en zijn daarna nog lekker uit geweest dus ik heb die nacht maar iets van 4 uur geslapen maar niet dat dat zo bijzonder meer was want dat was bijna elke dag wel zo. Nou de volgende dag zijn we naar Magnetic Island gegaan waar ik voor het eerst sinds 5 maanden weer eens dacht ik zal een even gaan zwemmen maar ja ik dan doe is niet even klein stukje, ik ben even van het ene strand naar het andere gezwommen. En ik schat dat dit ongeveer 300 meter was met golven ven ongeveer ander halve meter hoog. Toen ik bij het andere strand aan kwam was ik een beetje dood en had ik maar besloten om op men bloten voeten terug te lopen over een pad dat er niet echt was:P. de volgende dag zijn we eerst naar een krokodillen boerderij geweest waar ik een krokodil, een slang een soort hagedis achtig geval een heb vast gehouden en een vogel op men schouder heb gehad. Daarna zijn we naar Cairns gereden, waar we s’avond lekker voor $ 6.50 een heerlijke maaltijd op hebben samen met de bus chauffeur. En vandaag heb ik men duik cursus geboekt mijn vlucht van Cairns naar Brisbane een dag verschoven en verder niet erg veel.
Nou ik hoop dat jullie dit genoeg info vinden voor deze keer en anders kun je me altijd een mail sturen.

Tot de volgende keer.

Gr,
Dennis

  • 30 Juli 2010 - 08:23

    Raymond:

    Hé Baas, super vet man!!!
    Ik zou dat nooit durven met die krokodil enzo haha.. Wel mooie fotos erbij gemaakt, die chopper ziet er echt wel stoer uit opzich :P

    Tot snel maat,

    Groetjes Ray!!

  • 30 Juli 2010 - 08:33

    Suus En Nico:

    Heej Dennis, super, wat een verhaal weer....zie al tijdens het lezen de smile op je gezicht...Gave foto's ook weer, geloof dat we wel een weekje kunnen uittrekken om alle foto's te bekijken...En de chopper, dat staat je wel, dus gauw gaan sparen voor je rijbewijs, dan kunnen we samen met motoren op stap.
    Heb ook even op de site van de duikschool gekeken, ziet er goed uit...dat wordt weer een waanzinnige ervaring.
    Geniet nog lekker de laatste 1,5 week en veel succes en plezier bij het duiken.
    Groetjes,
    Suus(XXXXXXXX) en Nico

  • 30 Juli 2010 - 09:51

    Oma Beijer:

    Hoi Dennis,
    Wat heb je weer een grandioos verhaal over wat je daar allemaal meemaakt.het is alleen maar genieten en die foto's ik sla ze allemaal op want dan kan ik als TROTSE oma ze aan mijn kennissen laten zien.De tijd begint nu wel op te schieten maar je gaat nog iets moois beleven met het duiken denk ik. Ik kan alleen maar zeggen GENIET< GENIET< GENIET.
    Heel veel groetjes van Opa en mij**********

  • 30 Juli 2010 - 14:29

    Oma De Mooij :

    Wat geweldig allemaal vooral met die krokedillen Het is wel een super week daar en nu nog je duik brevet gaan halen super Dennis geniet maar van je laatste 12 dagen Liefs van opa en mij

  • 30 Juli 2010 - 17:22

    Tia Gon:

    Wat een super relaas heb je geschreven; en je hebt het verhaal zo beeldend geschreven dat de lezer ervan al die wilde dieren en stoere ritten helemaal meemaakt. Je had deze vakantie echt verdiend maar dat het zo gaaf zou worden, had je vermoedelijk niet verwacht. Overigens bij het vangen van een geit met een lasso heb ik een vraag. Toen het arme beest op de grond lag, heb je hem toen gemolken of mocht dat niet????? En dan als afsluiting van de reis nog een duikcursus. ´t kan niet op. Enne....nu je zo´n groot schrijver aan het worden bent, mogen we misschien nog zo´n spannend verhaal verwachten over het laaste stukje van your
    stay in Australia??? Greetings en un abrazo.

  • 31 Juli 2010 - 20:49

    Moccah:

    Ziet er echt allemaal nais uit:D! Wat een beesten zeg die krokodillen! Niet verwacht dat ze zo groot zouden zijn! Echt een vette foto trouwens op je chopper:p. Dat zouden nou leuke scooters voor in Nederland zijn:p.
    Nu nog de duikcursus, ben jaloers hoor! Ben benieuwd hoe het er allemaal uit ziet daar onder water:).

    Nou, succes met je 'weekopleiding', de foto's zien we wel verschijnen:D!

    Greetz,

    Boy

  • 01 Augustus 2010 - 10:20

    Nicole En Hans:

    He Dennis
    Mooi verhaal van je trip
    Jammer dat de foto van jou met geit er niet bijstaat (goatboy)
    Het grote aftellen is begonnen.
    We wensen je een goede thuisreis.
    Groetjes

  • 01 Augustus 2010 - 14:59

    Astrid En René:

    Te veel, te veel, veel te veel....wat maak jij ongelooflijk veel mee.
    Hoe moet dat nou straks als je in dit landje terug bent? Herhaaldemalen hebben we aangegeven dat je moet genieten...nou dat doe je zeker. Het einde komt snel in zicht dus nog veel plezier met je duikcursus.
    Groetjes,
    Astrid en René

  • 03 Augustus 2010 - 11:34

    Gwennie:

    Hey dennis

    Echt zo vet wat je allemaal doet daar! Ben zo jaloers op al die gave dingen Beetje scheuren en met wilde beesten Pas je wel op? Dat we niet straks een half jaar hebben gewacht op een kistje?:p
    Haha dus als je terug komt dan kom je lekker niet meer vooruit in het water!! Dan zwem ik je eruit!:D
    Ik zit nu heel spannend op een camping op de veluwe en doe bijna net zulke stoere dingen als jij;) Spinnen verjagen uit mijn tentje, boeken heel snel uit lezen en zwemmen in een 8 meter zwembadje.. Zucht zo'n vakantie van jou klinkt echt beter:s
    Kom maar weer snel en veilig naar huis en ik wil alles horen en alle foto's zien. Leuk dat je nou ook zelf op de foto's staat. Stoer hoor zo'n baby croco;) Snap wel dat je niet bij die grote wilde:)
    En dan kunnen we na je vakantie samen duiken! Al heb ik em op bonaire gehaald dus dat zal wel niet veel voorstellen(geen stromingen enzo.)
    In je volgende verslag wel vertellen of je iets bijzonders heb gezien he:) Bijv. een mensetende haai:p

    XXX gwennie

    PS Heb heel google afgezocht naar wat een nues van een krokodil kan zijn?? Voor dat ik erachter kwam dat je neus bedoelt:| Schaam schaam..

  • 04 Augustus 2010 - 06:39

    Tante Inge:

    hoi dennis,

    stoer hoor, wat jij daar allemaal onderneemt. Dat is nog eens genieten van een welverdiende vakantie. Je stage opzich was al een super ervaring, maar dan dit alles er achteraan maakt het plaatje voor jou wel heel erg compleet denk ik. Wat leuk ook op die ranch, lasso gooien en geiten vangen, en hoeveel watermeloenen zijn er aan gegaan voor dat je deze foto zo mooi hebt kunnen nemen? Leuk dat je daar ook allemaal zo dicht bij de dieren kunt komen dat je ze kunt aan raken en knuffelen. Nou jongen, je hebt wel bewezen een ware GLOBETROTTER te zijn, geniet nog van die laatste dagen daar en we zien je gauw weer.

    groetjes tante inge

  • 15 Augustus 2010 - 18:41

    Sietske:

    Dennis, wat een heerlijk lange blog! Klinkt erg goed allemaal :D Wel cool dat je lekker bent gaan duiken. Lijkt me wel eng eigenlijk, heb gehoord over angstaanjagend grote kwallen (ook erg giftig). Leuke foto's allemaal :D (die komen dus ook in je album) Oja en ik vind het knap dat je al die enge beesten hebt vastgehouden :D xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Stage Australië

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2010

Het zit er bijna op:(

30 Juli 2010

Daar is tie weer!

23 Juli 2010

And the journey continues

15 Juli 2010

Tasmanie verslag 3

12 Juli 2010

Tasmanie verslag 2
Dennis

Actief sinds 29 Jan. 2010
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 23857

Voorgaande reizen:

10 Februari 2010 - 10 Augustus 2010

Stage Australië

Landen bezocht: